Burgers die de pincode van hun ID/Kids-ID vergeten zijn, kunnen voortaan via het digitaal loket op de website www.borgloon.be een aanvraag voor een nieuwe PIN/PUK code starten. Uiterlijk twee weken na de aanvraag zullen de nieuwe codes toekomen op de dienst burgerzaken. Je ontvangt dan een uitnodiging per mail of brief.
Om de nieuwe PIN code te activeren, moet je je - op afspraak - naar de dienst burgerzaken begeven.
Ook als je een ander attest, akte of uittreksel nodig hebt, kan je terecht op dit digitaal loket via de website van Borgloon!
Het e-loket laat burgers toe om online op een 100% beveiligde en rechtsgeldige manier een reeks van (bevolkings)attesten (bv. samenstelling van gezin, getuigschrift van woonst ...), uittreksel strafregister en alle aktes via je identiteitskaart aan te vragen en deze gratis en zeer snel digitaal ondertekend te ontvangen.
Contacteer voor meer informatie de dienst burgerzaken op 012 67 36 66 of bevolking@borgloon.be. Zij helpen je graag op weg!