Attest van woonst

Het attest van hoofdverblijfplaats (bewijs van woonst / attest van inschrijving) bevestigt dat je bent ingeschreven op je adres in de gemeente.

Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:

  • naam en voornamen
  • plaats en datum van geboorte
  • adres
  • burgerlijke staat
  • nationaliteit
  • de datum sinds wanneer je op het adres woont

Je kan ook een attest van hoofdverblijfplaats aanvragen met de historiek van je vorige adressen.

Doelgroep

Je kan een attest aanvragen voor jezelf of je minderjarig kind.
Ook een advocaat of een notaris kan een attest opvragen voor jou.

Iemand anders kan van jou alleen een attest verkrijgen voor zover de afgifte door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan. Hij of zij dient een ondertekende en gewettigde aanvraag in met vermelding van de bepaling waarop de aanvraag is gesteund (bvb. een dagvaarding voor het gerecht op basis van artikel 702 Ger.Wetboek).

Voorwaarden

Ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van de stad Borgloon en de Belgische nationaliteit bezitten.

Procedure

Je kan het attest opvragen online met je elektronische identiteitskaart via het e-loket of door hier te klikken.


In de meeste gevallen ontvang je onmiddellijk het attest in je mailbox.

Bedrag

Gratis

Nodig

Je identiteitskaart of je verblijfsvergunning

contact-icon

Contactinformatie

Burgerzaken
Administratief centrum Kanunnikenhuis
Speelhof 10
3840 Borgloon
België
012 67 36 66
Gesloten
09:00-12:00
14:00-19:00
09:00-12:00
14:00-16:00
09:00-12:00
14:00-16:00
09:00-12:00
Gesloten