Als actor vrije tijd heb je 3 mogelijkheden om je te registreren en naargelang de activiteiten ontvang je een jaarlijkse subsidie:
NIVEAU 1 = basiserkenning
Jaarlijks registreren voor 30 september (jaarlijks te vernieuwen) met registratieformulier (papier of digitaal). Een nieuwe vereniging kan gedurende het hele jaar aansluiten.
De erkenningsperiode 2024 loopt van 1 september 2023 t.e.m. 31 augustus 2024.
Voorwaarden:
- vrijetijdsactiviteiten op grondgebied Borgloon
- zetel in Borgloon
- 3 officiële verantwoordelijken (wijzigingen dadelijk melden)
- doel omschrijven
- min. 1 activiteit tijdens het voorafgaande jaar bewijzen: activiteit die openstaat voor inwoners van Borgloon en hierbij een duurzame werking bewijzen
- een bestuursvergadering is géén activiteit
Ondersteuning:
- logistieke ondersteuning o.a. uitleendienst
- infrastructuur aan het meest gunstige tarief
- financiële ondersteuning projectsubsidies
Erkenning: door ambtelijke commissie en goedkeuring door schepencollege.
NIVEAU 2 = forfaitaire werkingssubsidie
Jaarlijks registreren voor 30 september (jaarlijks te vernieuwen) met registratieformulier (papier of digitaal).
De erkenningsperiode 2024 loopt van 1 september 2023 t.e.m. 31 augustus 2024.
Voorwaarden:
- vrijetijdsactiviteiten op grondgebied Borgloon
- zetel in Borgloon
- autonoom bestuur: voorzitter, secretaris, penningmeester
- min. 4 activiteiten voor eigen leden of min. 1 activiteit voor ruime publiek
- 3 bestuursvergaderingen
- jaarlijks chronologische lijst van de activiteiten: data, plaats, aantal deelnemers, datum en ondertekening
Ondersteuning:
- logistieke ondersteuning o.a. uitleendienst
- infrastructuur aan het meest gunstige tarief
- financiële ondersteuning projectsubsidies
- forfaitaire werkingssubsidie (bepaald door schepencollege)
Erkenning: door Vrijetijdsraad en goedkeuring door schepencollege.
NIVEAU 3
Jaarlijks registreren voor 30 september (jaarlijks te vernieuwen) met registratieformulier (papier of digitaal).
De erkenningsperiode 2024 loopt van 1 september 2023 t.e.m. 31 augustus 2024.
Voorwaarden:
- activiteitenverslag indienen volgens gemeentelijk subsidiereglement
- autonoom bestuur: voorzitter, secretaris, penningmeester
- min. 4 activiteiten in jaarverslag vermelden in chronologische volgorde en volgens rubriek
- 3 bestuursvergaderingen
Ondersteuning:
- logistieke ondersteuning o.a. uitleendienst
- infrastructuur aan het meest gunstige tarief
- financiële ondersteuning projectsubsidies
- werkingssubsidie volgens gemeentelijk subsidiereglement
Erkenning: door Vrijetijdsraad aan de hand van puntentelling.